Budowa i działanie zawieszenia w niedużych samochodach

Sporo właścicieli niedużych, miejskich samochodów,szczególnie francuskich marek, napotkało problemy z zawieszeniem swojego pojazdu. Dobrze jest przyswoić sobie arkana jego konstrukcji i reguł funkcjonowania, szczególnie, że to nic skomplikowanego.

Zastanówmy się, jaka jest zasada działania osi skrętnej. Oś skrętna stanowi część tylnego zawieszenia samochodu. Oś skrętna występuje w modelach zawieszenia używanych zazwyczaj w niedużych pojazdach średniej klasy. wielokrotnie spotykane jest w samochodach francuskich konstruktorów, w pojazdach miejskich i kompaktowych. Rozwiązanie to jest łatwe i niezwykle funkcjonalne, bowiem dzięki temu, iż zajmuje mało przestrzeni, pozwala na zagospodarowanie większej powierzchni bagażnika. Ten rodzaj zawieszenia to również rozwiązanie dużo bardziej oszczędne niż złożone systemy zawieszenia stosowane w luksusowych pojazdach z górnej półki. Zasada działania osi skrętnej wykorzystywana jest w zawieszeniu półzależnym, gdzie, inaczej niż w przypadku zawieszenia zależnego i niezależnego, obrót jednego koła w osi nieznacznie wpływa na ruch drugiego koła w jednej osi. W przypadku zawieszenia zależnego, ruch jednego koła wymusza obroty drugiego. A w przypadku zawieszenia niezależnego oba koła skręcają całkowicie autonomicznie.

Powiązane artykuły:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*