Im więcej mamy faktur tym lepiej sprawdzi się u nas elektroniczny obieg faktur

Kiedy zakład korzysta z papierowych faktur, to muszą one dotrzeć wpierw do osoby, która nabyła dany przedmiot albo usługę, żeby ona je podpisała, później do zatwierdzenia przez prezesa, a dopiero w ostateczności do działu księgowego, gdzie są wprowadzane do systemu.

szafka na dokumenty

Autor: Timm Suess
Źródło: http://www.flickr.com
Niestety to wszystko trwa przez co nie zawsze faktura napływa do księgowości przed rozliczeniem podatku, a czasami jeszcze dochodzi do jej zawieruszenia. Dlatego w przedsiębiorstwach, gdzie tych faktur jest bardzo wiele, polecany jest do wprowadzenia elektroniczny obieg faktur, który sprawia, że faktura po zeskanowaniu natychmiast trafia do księgowości oraz nie ma obaw, że coś będzie zawieruszone. W takim programie mamy szansę zmienić wszystkie informacje kiedy znajdą się jakieś nieprawidłowości, a w czasie sprawdzania dzięki właściwemu sposobowi zapisywania ich, łatwiej będzie dojść do oryginału faktury, który schowany będzie w archiwum.

Zyskamy tutaj na czasie
Mnóstwo przedsiębiorców podkreśla, że używanie z takiego elektronicznego obiegu sprawiło, że do działu księgowego z odpowiednim wyprzedzeniem trafia wiadomość o konieczności zapłacenia za daną fakturę, a więc nie zjawiają się żadne spóźnienia w płatnościach, a co się z tym łączy, nie musimy płacić karnych odsetek, dzięki czemu duża ilość finansów pozostaje na firmowym koncie. Co więcej przy takim programie wszyscy zaoszczędzą czas, ponieważ nie należy już poszukiwać konkretnej faktury, nie należy pilnować na którym etapie przyjęcia się znajduje, przez co pracownicy mogą skoncentrować się na innych zadaniach oraz całkowicie poświęcić się własnym obowiązkom.

Taki program usuwa błędy ludzkie
Używanie z takiego programu zezwala na usunięcie większości błędów, które zjawiają się w efekcie czynnika ludzkiego, a co się z tym wiąże, nie należy tracić czasu na ich znalezienie oraz zmienienie, ani nie trzeba się bać kar związanych z ich wykryciem przez urząd skarbowy. Jeśli rozpoczniemy wykorzystywać z tego systemu, to szybko dostrzeżemy jego plusy i zobaczymy jak usprawnił działanie naszej firmy kiedy chodzi o obieg dokumentów.

Chcesz poznać inne równie pomocne sugestie? Jeżeli tak, to zobacz tutaj inspekcja rur kamerą tv, a z pewnością nie odczujesz rozczarowania.

To wszystko sprawi, że będziemy usatysfakcjonowani z jego nabycia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*