
prasy, ulotek, można spotkać ją także podczas spaceru po mieście czy przejażdżki samochodem. Coraz popularniejsza staje się bowiem reklama zewnętrzna, umieszczana, jak sama nazwa wskazuje, na wolnej przestrzeni. Taką reklamę napotyka się na billboardach, obiektach, autobusach, jak też w postaci wielu ciekawych figur i form. Stworzenie ciekawej reklamy zewnętrznej i umieszczenie jej w dobrym, często odwiedzanym miejscu, bywa sposobem na sukces.
Kupić czy dzierżawić?Billboardy już na stałe wpisały się w polski krajobraz, można je spotkać nie tylko w mieście, ale również i w mniejszych miejscowościach, przy autostradach i pozostałych popularnych drogach. Ustawia się je przede wszystkim w miejscach, gdzie są znakomicie widoczne dla prowadzących i mogą na moment przyciągnąć ich uwagę, zatem przy skrzyżowaniach, światłach, przejazdach kolejowych, jak też przy parkingach i często odwiedzanych budynkach polecana strona. W wypadku, gdy chce się umieścić swoją reklamę na billboardzie, można wykupić taki nośnik i starać się o pozwolenie na postawienie go w atrakcyjnym miejscu, albo też wydzierżawić powierzchnię na już stojącym billboardzie. Jeżeli chodzi o billboard Bydgoszcz, Warszawa czy Katowice zapewniają liczne dogodne alternatywy uzyskania powierzchni reklamowej.
Przy wynajęciu billboardu uwagę należy zwracać na położenie i widoczność samego nośnika, tak żeby

reklama była wyraźna dla swych odbiorców. Jeżeli chodzi o billboard Poznań będzie miastem, gdzie dostępne są naprawdę atrakcyjne punkty reklamowe. By sprawdzić, jak nasza reklama będzie widoczna dla kierujących lub pieszych, najlepiej jest przejechać się autem lub przejść po mieście i zerknąć na billboard z punktu widzenia zwykłego klienta. Oprócz położenia istotny jest także ciekawy pomysł na reklamę, jaka przyciągnie uwagę konsumentów na dłużej i wzbudzi ich zainteresowanie.