Opóźniony lot a prawa klienta

Kiedy postanowiliśmy zarezerwować lot ze sporym wyprzedzeniem mamy nadzieję, że nie będzie żadnych opóźnień. Zresztą, kiedy sytuacja zmusza nas do tego, by kupić bilet na ostatnią chwilę, to również wolelibyśmy dotrzeć w konkretne miejsce bez opóźnień. Dlatego, gdy dochodzi do tego, że jest opóźniony lot odszkodowanie jest czymś normalnym choć niestety nie wszyscy wiedzą. Linie lotnicze same nie dają odszkodowań trzeba się o nie upomnieć.

samolot przed lądowaniem

Autor: Mark Harkin
Źródło: http://www.flickr.com
Jednak, gdy nasz lot jest opóźniony o dwie lub cztery godziny (w zależności od ilość kilometrów) musimy być poinformowani o powodach opóźnienia.

Kliknij tutaj oraz zobacz polecane informacje (https://wyslij-to.pl/zlec-transport), które też mówią o opisywanej problematyce. Przeczytasz tam informacje, które na pewno poszerzą Twą wiedzę w tej sprawie.

Jeżeli wyjdzie na to, że samolot miał usterkę i był zmuszony lądować na innym lotnisku, to linie lotnicze muszą zorganizować nam alternatywny sposób dotarcia do wybranych przez nas miejsc. Zdarza się, że pogoda nie pozwala na start samolotu, a jak wiadomo bezpieczeństwo pasażerów linie lotnicze stawiają sobie za najważniejszy punkt świadczonych usług.

Można poprosić o zwrot kosztów za bilet, jeżeli takowe otrzymamy nie możemy mieć już żadnych roszczeń względem stworzenia nam środka zastępczego, który zawiezie nas do określonego miejsca. Jednak, jeżeli nie otrzymaliśmy zwrotu kosztów, to możemy nawet domagać się zorganizowania nam bezpłatnego noclegu za niedogodności, które musimy znosić. Linie lotnicze powinny również zadbać o napoje i przekąski, gdy opóźnienie się przeciąga, a pasażerowie czekają na lotnisku.

Warto pamiętać o swoich prawach

Nie wszyscy zdajemy sobie sprawę, że za opóźniony lot odszkodowanie możemy dostać. Oczywiście część ludzi stwierdzi, że najistotniejsze jest to, że dolecieli cali i zdrowi, chociaż bywa, że z pięciogodzinnym opóźnieniem.

Bardzo pasjonuje Cię poruszana w tym tekście kwestia? Jeżeli tak, to dodatkowo kliknij ten odnośnik oraz zdobądź cenne informacje (https://wyslij-to.pl/transport/lodzi).

Ale jak doskonale wiemy, czas to pieniądz i są ludzie, dla których czasem i dwie godziny opóźnienia zupełnie krzyżują istotne plany (odszkodowanie za opóźniony lot).

Port lotniczy

Autor: blu-news.org
Źródło: http://www.flickr.com
Dlatego linie lotnicze muszą pamiętać, że pasażerowie mają większą świadomość tego, jakie posiadają prawa. Nie może tak być, że trzyma się pasażerów w niepewności i gdy mija dwugodzinne oczekiwanie na samolot, ogłasza się info, że jeszcze dwie godziny trzeba odczekać. Tak, więc ważne jest, żeby zapoznać się ze swoimi prawami, by później móc ich dochodzić. Nie ma sensu jak wiadomo z nikim się kłócić, ale na pewno należy powiedzieć jak wygląda sytuacja, że linie lotnicze poza tym, że powinny nas bez szwanku przetransportować z jednego na drugie lotnisko to mają co do swoich pasażerów, gdy dochodzi do opóźnienia, też inne obowiązki.