Czy mój biznes coś zyska gdy uruchomię program lojalnościowy dla konsumentów? Wiadomości dla początkujących.

Korzyści dla konsumentów wynikające z korzystania z programów lojalnościowych są bardzo różne. Często przybierają postać zniżek cenowych czy nagród. Kartę do zbierania punktów w programie lojalnościowym można wyrobić przy kasie – kiedy płacimy za zakupy, zarejestrować przez internet na stronie sklepu i uzupełniając odpowiedni formularz oraz aktywując swoje konto mailowo.

Programy lojalnościowe

karty lojalnościowe

Autor: Robert S. Donovan
Źródło: http://www.flickr.com

całkiem szybko stały się popularne. A jak to wygląda z drugiej strony?Pierwsza sprawa jest taka, czy określona firma faktycznie potrzebuje wprowadzenia programu lojalnościowego i jeśli odpowiedź brzmi tak, to co chce przez jego rozpoczęcie zrealizować? Musimy pamiętać, iż żeby na tej płaszczyźnie osiągnąć zadowalające efekty, program powinien być stworzony przez cały zespół, na jaki składają się pracownicy wszystkich sektorów przedsiębiorstwa – np. sprzedaży, IT, działu prawnego, zamówień, PR i marketingu, który najczęściej kieruje działaniami zebranego zespołu i to na nim koncentruje się holistyczna obsługa kompleksowa obsługa programów lojalnościowych.

Kiedy chcesz poczytać więcej, istnieje pomocna witryna (http://pazim.pl/faq) o identycznej tematyce, którą trzeba przejrzeć. To doskonały moment więc zrób to!

Naturalnie, bez poparcia i bez zaangażowania zarządu o decyzji wprowadzenia programu lojalnościowego, cała akcja może nie powieść się. Początkowo warto zapytać: czy mój biznes coś zyska gdy uruchomię programy lojalnościowe dla klientów? Ile wizyt jednego klienta rocznie to bezpieczne minimum, które pozwala wejść w program lojalnościowy dający wymierne profity dla firmy? Warto sprawdzić: programy lojalnościowe.

karta lojalnościowa

Autor: Morten Liebach
Źródło: http://www.flickr.com

Czy wprowadzenie kart stałego klienta w biznesie niskomarżowym się sprawdzą? Czy firma może sobie pozwolić na przesunięcia w zakresie programu, trzymając kciuki za zwrot z poczynionych inwestycji. Istotna kwestia to to, iż wartość przygotowanych nagród rzeczowych nigdy nie może przekraczać zysków generowanych przez konsumenta, wiec zanim zaczniemy prace nad programem należy wykonać dokładną analizę finansową w perspektywie najbliższych kilku lat. Reguły, cele i sposoby postępowania w różnych biznesach również będą odmienne.
Gdy tylko obsługa programów lojalnościowych nie szwankuje, a zasady są jasne, klienci są zadowoleni, program powinien dostarczać profity obu stronom. Więcej informacji – obsługa programów lojalnościowych.