Jak najlepiej można zapewnić swojemu serwisowi dużą odwiedzalność, jakie są najlepsze metody do tego.

Każdy, kto posiada swoją stronę w internecie na pewno chce, aby jak najwięcej ludzi tam się pojawiało. Lecz mając na uwadze ilość istniejących serwisów jest to coraz trudniejszym zadaniem. Na to, żeby użytkownicy sami wpisywali adres i w ten sposób zaglądali do danego serwisu ma szansę nieduża ich liczba – do których należą wszystkie duże portale informacyjne, handlowe i społecznościowe.

Popularność całej reszty serwisów będzie się opierać na internetowych wyszukiwarkach, a tak naprawdę na rezultatach, które one zwrócą. W tej chwili najbardziej popularną z nich jest Google, i to właśnie ono ustala zasady, według których ustalana jest kolejność pokazywania rezultatów. Jak można zauważyć, obecność na pierwszej stronie wyników na dane słowa kluczowe daje jeszcze jakiś sensowny poziom odwiedzin, za to dalsze miejsca to tylko trochę przypadkowych wejść. Z tego też powodu posiadacze stron internetowych chwytają się różnych sposobów na to, żeby zapewnić najwyższe pozycje w wyszukiwarce – klik. Najbardziej popularne jest pozycjonowanie, jakie opiera się na odpowiednim opracowaniu strony pod względem zawartości i pozyskaniu silnych linków, które pokazują popularność serwisu. Pozycjonerskie działania najczęściej realizowane są na wybrane słowa kluczowe, które mają zapewnić pożądaną liczbę odwiedzin.

słowa-kluczowe-obrazek

Autor: Philip Taylor
Źródło: http://www.flickr.com

Pozycjonowanie to skuteczny sposób, jednak będzie wymagać dużej ilości pracy i niemałych środków.

Intrygujący artykuł? Jeżeli tak sądzisz, to kliknij ten link, w serwisie maszyny do obróbki metali, który tam miejscu się znajduje, również jest coś interesującego!

Dodatkowo będzie się również wiązać z takim niebezpieczeństwem, że jeżeli wyszukiwarka zmieni algorytmy, to okazać się może że pozycje znacząco spadną. Z tego też powodu dużo firm równocześnie z nim decyduje się także na system Google adwords, a w coraz większej ilości przypadków jedynie na nim tworzy swoją strategię marketingową. Takie rozwiązanie ma parę ważnych zalet – . Po pierwsze będzie niezwykle szybkie do uruchomienia.

Proces pozycjonowania trwać może wiele miesięcy, podczas których trzeba przecież utrzymywać firmę, a klienci nie dopisują. W przypadku linków sponsorowanych pojawiają się bardzo szybko po skonfigurowaniu, dzięki czemu od razu można się spodziewać widocznych efektów. Następnym plusem tego systemu jest dokładna kontrola nad wydatkami. Wykupując pakiet linków można precyzyjnie określić, ile chce się na nie przeznaczyć, poza tym opłaty są pobierane tylko za faktyczną akcję klienta, a nie za samo wyświetlenie. Należy zwrócić uwagę również na skuteczność, jaka w takim wypadku jest faktycznie wysoka. Linki wyświetlane są na stronach tematycznych, przez co można z nimi dotrzeć do określonej, wybranej grupy odbiorców interesujących się danym tematem.