Jak nowoczesne rozwiązania informatyczne typu cloud computing odmieniły strategie firm na polu IT

Nowoczesne rozwiązania informatyczne wymagają bardzo dużej mocy obliczeniowej. Do niedawna jeszcze jedynym wyjście na poprawę tego było kupienie nowych albo rozbudowanie maszyn. Lecz przy większych firmach było to związane ze sporymi kosztami.

Profesjonalny sprzęt, lecz jego kupienie to tylko początek kosztów. Należy było znaleźć dla niego odpowiednie miejsce, niekiedy z układem klimatyzacji do zapewnienia właściwej temperatury, a także zatrudnić osobę, jaka by administrowała wszystkim. Także od strony organizacyjnej trzeba było (przyczepki producent – BLYSS) wszystko dobrze zaplanować, bo przykładowo samemu trzeba było dbać o regularne wykonywanie kopii zapasowych.

praca w biurze

Autor: Jim Larrison
Źródło: http://www.flickr.com

Firmy nie mając specjalnie innego wyjścia inwestowały co chwilę w coraz mocniejszy zestaw komputerowy i płaciły całkiem niemałe pensje administratorom, którzy byli odpowiedzialni za utrzymanie go w działaniu. W ostatnim czasie sytuacja jednak bardzo się zmieniła, a wszystko za sprawą nieznanych wcześniej możliwości, jakie dawać zaczęły coraz popularniejsze chmury obliczeniowe.

Chmury takie, znane również jako cloud computing, początkowo bardzo nieśmiało wchodziły w świat biznesu.

Ten materiał przedstawia faktycznie ciekawe sprawy, jednak sprawdź poza tym te informacje (https://trenerzy.pl/) – na pewno będziesz zdania, że są wartościowe.

Wynikało to z tego, że biznes nie udał im do końca, przede wszystkim się obawiając przekazania swoich danych poza firmę i ryzyka ich utraty. Jednak następne lata zaczęły przynosić nie tylko większą wydajność i bezpieczeństwo w zakresie cloud computing, lecz również rosnącą grupę klientów.

Co bowiem zauważyli plusy przeniesienia danych do chmury, a jeszcze w większym stopniu odczuwały to ich konta firmowe. Bo biorąc pod uwagę koszty kupna i serwisu komputerów często się okazywało, że skorzystanie z usług firmy oferującej cloud computing było mniej kosztowne. A z pewnością było wygodniejsze, bo ze strony klienta jedyną rzeczą było opłacanie faktury za usługę. Nie była potrzebna modernizacja urządzeń, kontrolowanie licencji czy instalowanie nowych zabezpieczeń, to wszystko było w gestii właściciela serwerów, który miał dbać o to, żeby jego usługi bez przerwy były dostępne dla wynajmujących.