Jak stworzyć dobry sklep online?

Aktualnie zdecydowana większość handlu funkcjonuje w internecie. Aby utrzymać się na tym specyficznym rynku, trzeba posiadać sklep internetowy, którego oferta dotrze do potencjalnych klientów. Sporo osób popełnia jednak wiele błędów przy tworzeniu wirtualnego sklepu, przekreślając w jednej chwili swoje szanse na powodzenie.

Projektując sklep internetowy, należy pamiętać o dwóch podstawowych zasadach: każdy sklep (sprawdź sklep z asortymentem papierniczym) musi mieć sprecyzowaną branżę oraz grupę odbiorczą i musi być przyjazny dla użytkowników.

Jeśli poszukujesz podobnych informacji, co te zaprezentowanie w naszym tekście, to w artykule zamieszczonym tu z pewnością je znajdziesz.

Co to oznacza? Projekt sklepu internetowego musi określać, do jakiego klienta oferta ma trafiać. Całkowicie inny wygląd oraz odmienny charakter tekstów będą mieć sklepy: z ubraniami dla nastolatków, z elementami wyposażenia wnętrz, z akcesoriami dla motocyklistów.

Internet

Autor: Serge Kij
Źródło: http://www.flickr.com

Jeżeli z kolei chodzi o to, co zrobić, by sklep był przyjazny dla internautów, to trzeba zwrócić uwagę na ergonomiczność samej witryny, łatwość w dostępie do konkretnych informacji i czytelność sklepu online.

Prawidłowo przygotowany projekt sklepu internetowego z pewnością pomoże otrzymać przydatność strony. Jak to zrobić? . Menu musi być klarowne, zakładki muszą być dobrze podpisane, tak, aby nie budziły wątpliwości, do jakiej kategorii sklepu odsyłają. Ważne jest, aby klient, robiący zakupy w naszym sklepie, nie czuł się zagubiony z powodu niedoboru informacji, lecz nie może także czuć się zbombardowany nadmiarem tekstu i grafiki. Najczęściej powtarzane błędy to brak cen przy ofertach produktów oraz rezygnacja z wyszukiwarki wewnętrznej, która umożliwiłaby sortowanie towarów na przykład pod względem ceny, lub rodzaju.

Użytkownicy internetu, robiący zakupy w sklepach internetowych, nie tolerują również dodatkowych okienek z reklamami i powiadomieniami oraz źle sformatowanych tekstów – długie teksty, bez podziału na części, naprawdę źle się przyswaja. Najbardziej pozytywnie odbierane przez klientów są te sklepy, które oprócz produktów, oferują również bezpłatny dostęp do jakiejś wiedzy branżowej, np. sklep z odzieżą narciarską może opublikować w swojej witrynie podstronę z poradami, dotyczącymi tego, jak należy wybierać kombinezon, lub kurtkę. Tego typu działania to nie tylko szansa na zwiększenie zainteresowania witryną, lecz także sposób na jej lepsze wypozycjonowanie. My wiemy, jak zrobić dobry sklep – .