Jakim sposobem troszczyć się o wizerunek firmy

Identyfikacja wizualna to termin, jaki niesie w sobie zbiór szczegółów konstruujących całościowy wizerunek przedsiębiorstwa w oczach konsumentów. To podstawowe narzędzie przy tworzeniu spójnego systemu komunikacji marki, jaki wyróżni ją w jakiś sposób z konkurencji oraz stanie się dla niej unikalnym znakiem rozpoznawczym, stąd należy zwrócić na nie szczególną uwagę.

logo

Autor: http://www.halaludowa.wroc.pl
Źródło: http://www.halaludowa.wroc.pl
Na identyfikację wizualną składa się bardzo dużo czynników, m.in.

Zobacz dodatkowo szczegóły w serwisie (http://propertyapart.com/apartamenty-soft-lofty-legnicka), na pewno uznasz, że naprawdę warto było je poznać. Nie zwlekaj więc i kliknij tutaj!

nazwa i logotyp firmy. Są to składniki kluczowe dla identyfikacji przedsiębiorstwa przez nabywców. Dobrze zaprojektowane logo przykuwa spojrzenie, zapada w pamięć i podnosi świadomość marki pośród konsumentów. Może także o wiele podnieść wartość firmy. W wielu przypadkach zdarza się, że wyroby danej firmy są w wyższym stopniu pożądane ze względu na logotyp, który w jest postrzegany przez klienta jako coś kultowego, a jednocześnie wciąż wpisującego się w obowiązujące trendy.

Dla identyfikacji wizualnej firmy istotna jest także kolorystyka wykorzystywana w kreowaniu obrazu firmy. Konkretne kolory mogą nieść ze sobą pewne znaczenie i symbolikę, dla przykładu: srebrny, szczególnie metaliczny, będzie odnosić się bardziej do branży hi-tech, róż do marek zorientowanych na damy, z kolei firmy mające związek z ekologią częstokroć używają barw mających związek z naturą, takich jak zieloności i brązy.
W skład CI wchodzą również inne materiały wzrokowe używane przez firmy, poczynając od wizytówek, papieru listowego, broszur informacyjnych, broszur ofertowych, przez narzędzia reklamowe takie jak plakaty a także billboardy, po gadżety, a nawet stronę internetową. Zasięg narzędzi identyfikacji wizualnej jest bardzo szeroki, toteż istotne dla efektywnej komunikacji firmy jest to, aby kreowany wizerunek był logiczny, jako że nieporównywalnie podnosi to skuteczność przedsięwzięć marketingowych oraz silniej oddziałuje na świadomość nabywców – więcej szczegółów tutaj.

logotyp

Autor: METROHOUSE & PARTNERZY S.A.
Źródło: METROHOUSE & PARTNERZY S.A.
Narzędziem przydatnym dla podtrzymania integralnego systemu prezentacji przedsiębiorstwa jest Księga Identyfikacji Wizualnej. Jest to wewnętrzny dokument, zawierający całokształt informacji dotyczących wykorzystywanej przez firmę symboliki: logotypu, miana, barw, czcionek oraz sposobów ich zastosowań. Dzisiaj wiele firm na rynku zajmuje się tą tematyką. Wystarczy wbić w przeglądarkę wyrażenie: identyfikacja wizualna Wrocław, by otrzymać całą mnogość wyników.