Krótka charakterystyka narzędzi, które są przydatne podczas analizy działania internetowych serwisów.

Obecnie naprawdę dużo firm działa w sieci internetowej, w zasadzie coraz trudniej trafić na obszary, w których będzie to jeszcze niepotrzebne. Nawet niewielka, prosta wizytówka pomaga w tym, żeby klienci mogli się dowiedzieć o oferowanych usługach, godzinach otwarcia czy lokalizacji.

A tak naprawdę możliwości, jakie są możliwe dzięki internetowi będzie dużo więcej, ponieważ można prowadzić naprawdę dochodowe interesy istniejąc jedynie w sieci. Bardzo dobrze świadczy o tym na przykład liczba sklepów internetowych, które aktualnie funkcjonują. Już na dzień dzisiejszy jest ich kilkanaście tysięcy, a ich ilość cały czas rośnie.

Wejdź do nowego tekstu i czytaj istotne informacje (http://www.morganinteriordesign.pl/oferta/) na ten bardzo frapujący temat. Szczegółowe informacje opracowaliśmy dla Ciebie z wielką pasją.

Bardzo dynamicznie rozrasta się także rynek internetowego marketingu i analiz, obecnie firmy coraz częściej decydują się na korzystanie z zaawansowanych narzędzi, żeby zwiększyć odwiedzalność. Jeszcze do niedawna wystarczyło zrobić trochę wpisów w katalogach i zlecić pozycjonowanie, żeby mieć odpowiednią liczbę klientów – zobacz. Obecnie przede wszystkim to już może nie wystarczyć, ponieważ należy również przypilnować tego, aby nawigacja w serwisie była wygodna i przejrzysta, a strona przyjazna dla użytkowników. Niezwykle przydatne są przy tym najróżniejsze narzędzia analityczne, jakie można zainstalować w swoim serwisie. Gromadzą one bardzo dużą ilość informacji, które można później analizować na różne sposoby i w oparciu o nie wyciągać odpowiednie wnioski.

użytkownicy-obrazek

Autor: Luebke
Źródło: http://www.flickr.com

Jedną z najważniejszych informacji, jaką chce się wiedzieć prowadząc internetowy serwis, są unikalni użytkownicy.

Prezentowany artykuł Ci się podoba? To odwiedź serwis biuro patentowe, a odnajdziesz większą ilość podobnych danych, które również będą interesujące.

To ich liczba właśnie świadczy o tym, jak często serwis jest odwiedzany, a sprawdzając ich ilość w jakiś okresie czasu można ocenić, czy wykonywane działania dają właściwe rezultaty. Jednak sama ilość użytkowników jeszcze nie świadczy o tym, że ma się sukces. Wiele porali ma duża liczbę gości, ale internauci pojawiają się tam tylko na parę chwil, a potem opuszczają serwis bez dłuższego przebywania na nim.

Dlatego też warto analizować wszelkie działania, które wykonują użytkownicy, dzięki temu można się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy – . Dokładniejsza analiza tego typu zachowań przykładowo może pozwolić na przebudowanie układu i struktury serwisu w taki sposób, żeby użytkownicy zostawali na nim trochę dłużej. A czas ten przekładał się będzie na to, że mogą zrobić jakieś zakupy czy oglądną większą ilość reklam. Bardzo dobrze do takich analiz nadają się na przykład narzędzia Google, jakie dają doświadczonym analitykom nieocenione informacje. Na przykład konwersja analytics pozwala na precyzyjne kontrolowanie wyświetlanych stron, powiązań między nimi i ścieżek, którymi poruszają się internauci, aby znaleźć interesujące je wiadomości.