Reklama – pamiętaj o kreatywności

Reklama – mówi się, iż jest ona dźwignią handlu. I na pewno jest w tych słowach sporo racji. Co prawda, sukces w biznesie do reklamy się nie ogranicza – i nie ma co się tutaj oszukiwać. W końcu jeśli chcielibyśmy mieć stałych klientów, musimy być przede wszystkim porządni, uczciwi, solidni – po prostu przekonać ich, że jesteśmy najlepsi oraz że warto do nas powracać. Najpierw jednak jesteśmy zmuszeni sprawić, iż ci klienci będą w ogóle mieli świadomość naszego istnienia. A już samo to domaga się niemało starań.

biuro

Autor: Martin Pulaski
Źródło: http://www.flickr.com
Jaki jest więc pierwszorzędny sposób na reklamę? W pierwszym rzędzie muszą nas z całą pewnością zainteresować media. Telewizja – przecież stale ogląda ją mnóstwo ludzi. Radio – ono również cieszy się popularnością. I rzecz jasna prasa. Lecz to jeszcze nie wszystko. Teraz coraz większą rolę odgrywa Internet. Posiada on ten walor, że jest popularnie dostępny. Za zamieszczenie tam informacji nie musimy zatem nikomu płacić, możemy to wykonać samodzielnie. Jeżeli jednak myślisz, iż to trywialne zadanie, nie masz racji.

agencja

Autor: christopher Lough
Źródło: http://www.flickr.com

Obecnie marketing internetowy jest już naprawdę zawiły, a staje się coraz bardziej oraz bardziej złożony. Oczekiwane rezultaty więc zdobędziesz, jeżeli w Twoich działaniach wesprze Cię kompetentna agencja interaktywna – sprawdź stronę. Jest to jednak oczywiście pewien koszt, i to niemały. Dobrze się z tej przyczyny zastanów, czy faktycznie Cię na to stać. Jeżeli nie – trudno. Będziesz zmuszony jakoś poradzić sobie sam. Być może jednakże za pewien czas osiągniesz na tyle duże zyski, iż korzystanie z oferty tego typu agencji przestanie być wreszcie poza Twoimi możliwościami.

Nie zapominaj jednak, iż tradycyjne metody reklamy nie odeszły jeszcze całkowicie do lamusa. Nieustannie są one powszechne i lubiane przez wiele osób. Plakaty, ulotki – to wszystko ciągle ma sens, i to duży. Nie ograniczaj się zatem jedynie do tych najnowszych mediów. Każdy z nas ma przecież w domu drukarkę – a to na początek starczy. Wydrukuj kilkanaście plakatów oraz rozwieś je w okolicy. Poproś pociechy sąsiadów o porozdawanie ulotek. Zapytaj znajomego, który ma bar, czy nie mógłby ich rozłożyć w widocznym miejscu. To wszystko na wstępie będzie dobre. A później, gdy już nieco zarobisz, pomyślisz o tych bardziej wyrafinowanych metodach. Przyjdzie więc czas i na nie – lecz dopiero za pewien czas.